10 Ocak 2011 Pazartesi

Diyalog

Arada deniyorum böyle, küçük film sahnesi gibi. Bu direkt aklıma geldi ve ilk üç replikten sonra karakterleri hiç kurgulamadığım için tıkandım. Sonra aklıma Woody Allen'ın, Annie Hall'u geldi; Woody Allen ve Diana Keaton'u baş rollere koyarak devam ettim. Tabii, kurgu aynı değil. Ama konuşmaları onlardan canlandırırsanız, çok zevkli olur. Niyeyse bu replik o sonu gelen, gülüp geçtiğim "İyiydi." dediklerimden değil de, devam edebileceklerimden oldu. Devam edebilirim. Kısa olursa koyarım, uzun olursa hepsini koymam; ya radyo tiyatrosu gibi yaparım ya da başkalarına atabilirim. Ya da ileride işim falan olmazsa bir şekilde elimin altında olur. Ne bileyim.

~~


-Bozulmuş bir alarmdan farkın yok, durup durup çalıyorsun.
+Ben bilmediğim her konuda yorum yapmıyorum tamam mı? Sadece bildiğim şeyleri söylüyorum.
-Denemediğin bir şeye saçma diyemezsin.
+Elimde bilimsel veriler varsa derim.
-Ama ya bilimin arta kaldığı konular duyular, sanat?
+Duygular, kendi açısından bağımsız olarak belirli düzeylere oturtulabilir.
-Bunu da bilim mi söylüyor?
+Hayır duygunun eski çıktığı, bilinç.
-O zaman ona söyle kızın ardından atıp tutmayı bıraksın.
+O zaman sende eski erkek arkadaşına söyle ağzındaki çürük dişi bahane ederek ağzına girmeyi bıraksın.
-O bir diş hekimi!
+Ben de mimarım ama beğenmiyorum diye vücudunu değiştirmeye kalkmadım!
-Bu ne cürret! Bak hemen kaçıyorsun ve konuyu değiştiriyorsun.
+Alkol kullanmanın nesi güzel? Bana iyi duygu veriyor diyorsun, ama bunun duyguyla alakası yok. Vicdanını susturup kendi bilincinle psikolojik oyunlar oynuyorsun. Ve bana duyguyla saldırmanı psikolojik olarak
sevdiğin bir şeye karşı susturmak için yapıyorsun ve tesadüfe bakın ki yanınızda yine bilinç var. Bu da tıpkı dişimi bahane ederek o adamı görmeye gittiğimiz zamanlarda ki gibi.
-Yine saçmalıyorsun Edvırd. Hem o adamı görmek isteseydim muayenehanesine çıplak girerdim.
+Hey benim adım Edward değil! Hem sadece görmek için soyunuyorsan, başka şeyler için neler yaparsın.
-*Bağırarak* Edvaaaaard. (Gider)
+*Yüksek bir tonla* Bana Ed ile başlayan şeylerle hitap etmesene. Mesela Edepsiz gibi. Ben her alanda kibarımdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder